nglanggam

Kebiasaan almarhumah simbah yang paling aku suka klo sudah melantunkan langgam ini, sebenernya pengen minta simbah buat nyanyiin terus direkam buat kenang2an, tapi karena sudah dipanggil lebih dulu akhirnya googling di inet, ada yang menyebutnya puisi jawir, ada yang menyebutnya langgam opo yo? lali je langgam jowo wae lah hehehe. Ada beberapa versi langgam ini mungkin karena sudah tersebar di berbagai daerah dan dikembangkan lagi oleh kiai2 di pondok pesantren, perbedaannya emang ga banyak2 amat tapi aku pengen nemu langgam yang biasa dinyanyikan versi simbah.

Klo inget langgam ini jadi kangen sama simbah, klo simbah masih sugeng tentu sekarang aku dah di cilacap lagi asik nyanyiin langgam ini berdua ditempat tidur….

Laa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,
Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.

Ojo siro banget2.
Ngonmu bungah ono donyo.
Malaikat juru pati.
Nglirak nglirik maring siro.

Olehe nglirik malaikat.
Arep njabut nyawa niro.
Nggone njabut angenteni.
Dawuhe kang Maha Mulyo.

Sak wise didawuhi.
Banjur tandang karo kondo.
Aku iki mung sadermo.
Kowe ora keno semoyo.

Laa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,
Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.

Nek wis siro tinggal donyo.
Banjur manggon giri loyo.
Ora ono sing melasi.
Liyane Kang Moho Mulyo.

Mulo siro ngelingono.
Pumpung isih urip iro.
Perkarane ngibadahmu.
Rino wengi ojo leno.

Ewodene anak bojo.
Poro dulur enggal mungkur.
Ari kolo siro iku.
Uwis manggon ono kubur

Laa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,
Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.

Ojo pisan ngonmu urip.
Kanggo njongko babe donyo.
Pirang2 kang di jongko.
Arang2 sing temonjo.

Balik siro dho nrimoa.
Taninge kang Moho Mulyo.
Supayane urip iro.
Ono donyo biso mulyo.

Laa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,
Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.

Ngelingono siro iku.
Ora suwe ono donyo.
Balik mesti siro iku.
Tembe mburi pancal donyo

Ojo pisan siro iku.
Duwe laku koyo aku.
Gonku golek bondo iku.
Ngasi payah gonku mlaku.

Laa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,
Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.

Sak wusku teko ngomah.
Banjur jagong ngroso payah.
Sak wuse aku payah.
Yen ngibadah banjur wegah

Anakku sak putuku.
Takkon nyonto maring aku.
Supayane anak putu.
Ojo ngasi koyo aku.

Gone podo budi donyo.
Ojo ngasi ngoyo oyo.
Anane bondo donyo.
Aku mati ora nggowo.

gambar diambil dari sini
dari berbagai sumber
tumben wis ngantuk bubu sik ah

Comments
65 Responses to “nglanggam”
  1. renypayus says:

    sami sami Yo 🙂

  2. nggambleh says:

    wih …… ninggali ular-ular ………. wkekekekek

  3. renypayus says:

    kok sami sami 😀

  4. penyanyi asline metalica kan yah?

  5. nawhi says:

    panjang banget ya lagune.

  6. inyong says:

    banyakin doa ya

  7. arisunantyo says:

    ada mp3nya gak, koyoke apik. soale bapakku juga suka nembang (mocopat ato langgam, ga ngerti :))

  8. komikstrips says:

    langgam kui opo dab ?

  9. ohtrie says:

    anotherorion said: klo simbah masih sugeng

    oh berarti sekarang simbah dah nggak sugeng lagi taaa…? ganti slamet ato raharjo…? :))

  10. roebyarto says:

    coba di terjemahkan dalam bahasa Indonesia mas

  11. kangdul says:

    pepeling sing apik tenan, mas..Ngelingake ojo ngongso ngoyak donya..wong bondo ra digowo mati..malah kadhang yen ora setitimarai ilang budi pekerti

  12. anotherorion says:

    renypayus said: sami sami Yo 🙂

    sama2 ren

  13. anotherorion says:

    nggambleh said: wih …… ninggali ular-ular ………. wkekekekek

    ditulis neng kene ben nggo pengeling2 suk mben kang

  14. anotherorion says:

    renypayus said: kok sami sami 😀

    haish yo sami mawon deh

  15. anotherorion says:

    kolakpisang4500 said: penyanyi asline metalica kan yah?

    hooh mas anto ning lyricke versi honocoroko hohoho

  16. anotherorion says:

    nawhi said: panjang banget ya lagune.

    asline yang aku hapal cuma 4 bait teratas wan, sisane nggrenyem ra karuan wkwkwkwkwk

  17. anotherorion says:

    inyong said: banyakin doa ya

    sendika dawuh om inyong

  18. anotherorion says:

    arisunantyo said: ada mp3nya gak, koyoke apik. soale bapakku juga suka nembang (mocopat ato langgam, ga ngerti :))

    angel nggolekine mbah ga nemu2 neng google

  19. anotherorion says:

    komikstrips said: langgam kui opo dab ?

    lagu deh nek coro cah saiki

  20. anotherorion says:

    ohtrie said: oh berarti sekarang simbah dah nggak sugeng lagi taaa…? ganti slamet ato raharjo…? :))

    sampun seda masthrie n_n

  21. anotherorion says:

    roebyarto said: coba di terjemahkan dalam bahasa Indonesia mas

    hwaa tadinya mo kayak gitu mas, ning ntranslete kok yo okeh sik ga dong, bosone wong sepuh sih

  22. anotherorion says:

    kangdul said: pepeling sing apik tenan, mas..Ngelingake ojo ngongso ngoyak donya..wong bondo ra digowo mati..malah kadhang yen ora setitimarai ilang budi pekerti

    leres kang nek kelingan simbah nembang ngaten rasane trenyuh, wong kulo tasih dereng saget bener2 nglampahi

  23. kangdul says:

    anotherorion said: wong kulo tasih dereng saget bener2 nglampahi

    Alon – alon waton kelakon..iki yo jare simbah ^_^

  24. komikstrips says:

    lah iyo. iku aliran to ? aliran musik seng pie .

  25. fahranza says:

    Sayangnya Ery kagak ngarti :((

  26. mellyheaven says:

    Halah, itu bhs planet manah? Akuh gak ngerti -_____-

  27. henidebudi says:

    Jd penasaran ingin dengerin 🙂

  28. grasakgrusuk says:

    Kangen simbah.. 😦

  29. gerings says:

    lah kuwe lagu jaman cilikane nyong ngaji nang langgar…

  30. puritama says:

    judule opo mas?

  31. riairwanty says:

    Ooh simbah…..cucumu sedang merindu……

  32. anotherorion says:

    kangdul said: Alon – alon waton kelakon..iki yo jare simbah ^_^

    njih mbah

  33. anotherorion says:

    aliran pondok pesantren mungkin nyu wong asal muasale aku ra tek o dong

  34. nggambleh says:

    nuwun sewu lancang tak tarjamahke, margo isine apik banget kanggo ngelingke awaku dhewe sukur uga para kang maos, tarjamahe kurang luwih kaya mengkene :Laa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.Ojo siro banget2. … Jangan kamu berlebihanNgonmu bungah ono donyo. … bergembira di duniaMalaikat juru pati. … Malaikat pencabut nyawaNglirak nglirik maring siro. … sedang memperhatikanmuOlehe nglirik malaikat. … perhatian malaikatArep njabut nyawa niro. … karena akan mencabut nyawamuNggone njabut angenteni. …. caranya mencabut menungguDawuhe kang Maha Mulyo…. titah Yang Maha Kuasa Sak wise didawuhi. …. setelah diperintahkanBanjur tandang karo kondo. …segera mengerjakan sambil berkataAku iki mung sadermo. ….. aku ini hanya menjalankanKowe ora keno semoyo. …. kamu tidak boleh minta waktuLaa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.Nek wis siro tinggal donyo. …. kalau kamu sudah meninggalBanjur manggon giri loyo. … lalu tinggal di pemakamanOra ono sing melasi. …. tidak ada yang mengasihiLiyane Kang Moho Mulyo. … selain Yang Maha MuliaMulo siro ngelingono. … maka ingatlah kamuPumpung isih urip iro. …. mumpung masih hidupPerkarane ngibadahmu. … perkara ibadahmuRino wengi ojo leno. …. siang malam jangan lupaEwodene anak bojo. … baik anak istriPoro dulur enggal mungkur. …. dan para saudara akan segera berlaluAri kolo siro iku. ……. dihari kamu matiUwis manggon ono kubur …… dan dimakamkanLaa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.Ojo pisan ngonmu urip. … jangan sekali-kali dalam hidupmuKanggo njongko babe donyo. … hanya mencari duniawiPirang2 kang di jongko. ….. karena berapapun banyak yang dijangkauArang2 sing temonjo. …. jarang ada yang bermanfaatBalik siro dho nrimoa. …. baiknya kamu menerimaTaninge kang Moho Mulyo. ….. apapun rizky dari Yang Maha KuasaSupayane urip iro. …. agar hidupmuOno donyo biso mulyo. … di dunia bisa muliaLaa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.Ngelingono siro iku. …… ingatlah kalau kamuOra suwe ono donyo. ….. Tidak lama hisup di duniaBalik mesti siro iku. …. sebaliknya kamu pastiTembe mburi pancal donyo ….. akhirnya akan meninggalkan duniaOjo pisan siro iku. … jangan sekali-kali kamuDuwe laku koyo aku. … hidup seperti akuGonku golek bondo iku. ….. caraku mencari hartaNgasi payah gonku mlaku. … sampai lelah payah kujalaniLaa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.Sak wusku teko ngomah …. setelah sampai di rumahBanjur jagong ngroso payah. ….. lalu duduk (istirahat) merasakan lelahSak wuse aku payah. ….. setelah lelahYen ngibadah banjur wegah …… untuk beribadah lalu ogahAnakku sak putuku. …. anak dan cucukuTakkon nyonto maring aku. …. aku suruh mencontohkuSupayane anak putu. …. agar supaya anak cucuOjo ngasi koyo aku. …. jangan sampai seperti sayaGone podo budi donyo. …… agar kalau mencari harta duniaOjo ngasi ngoyo oyo. ….. jangan sampai berlebihanAnane bondo donyo. ….. sebab harta dunia ituAku mati ora nggowo. ….. kalau kumati tak kan kubawa

  35. anotherorion says:

    fahranza said: Sayangnya Ery kagak ngarti :((

    udah diterjemahin mas aryo tuh er

  36. anotherorion says:

    mellyheaven said: Halah, itu bhs planet manah? Akuh gak ngerti -_____-

    planet van java mbak mel

  37. anotherorion says:

    henidebudi said: Jd penasaran ingin dengerin 🙂

    belum tersedia di toko2 kaset, mp3 maupun bentuk CD mbak hen

  38. anotherorion says:

    grasakgrusuk said: Kangen simbah.. 😦

    mreneo nduk

  39. anotherorion says:

    vira80 said: ga reti

    gapopo ya minal aidzin ya

  40. mellyheaven says:

    Whuaaaa, artinya dalem ternyataaahhh… *lgsng inget dosa 😦

  41. anotherorion says:

    gerings said: lah kuwe lagu jaman cilikane nyong ngaji nang langgar…

    lho yakin kang? sih kelingan syair lengkape ora?kiye versi tambal sulam kang mbah google

  42. anotherorion says:

    riairwanty said: Ooh simbah…..cucumu sedang merindu……

    nyuwun angpau mbah, paring paring

  43. anotherorion says:

    nggambleh said: nuwun sewu lancang tak tarjamahke, margo isine apik banget kanggo ngelingke awaku dhewe sukur uga para kang maos, tarjamahe kurang luwih kaya mengkene :Laa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.Ojo siro banget2. … Jangan kamu berlebihanNgonmu bungah ono donyo. … bergembira di duniaMalaikat juru pati. … Malaikat pencabut nyawaNglirak nglirik maring siro. … sedang memperhatikanmuOlehe nglirik malaikat. … perhatian malaikatArep njabut nyawa niro. … karena akan mencabut nyawamuNggone njabut angenteni. …. caranya mencabut menungguDawuhe kang Maha Mulyo…. titah Yang Maha KuasaSak wise didawuhi. …. setelah diperintahkanBanjur tandang karo kondo. …segera mengerjakan sambil berkataAku iki mung sadermo. ….. aku ini hanya menjalankanKowe ora keno semoyo. …. kamu tidak boleh minta waktuLaa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.Nek wis siro tinggal donyo. …. kalau kamu sudah meninggalBanjur manggon giri loyo. … lalu tinggal di pemakamanOra ono sing melasi. …. tidak ada yang mengasihiLiyane Kang Moho Mulyo. … selain Yang Maha MuliaMulo siro ngelingono. … maka ingatlah kamuPumpung isih urip iro. …. mumpung masih hidupPerkarane ngibadahmu. … perkara ibadahmuRino wengi ojo leno. …. siang malam jangan lupaEwodene anak bojo. … baik anak istriPoro dulur enggal mungkur. …. dan para saudara akan segera berlaluAri kolo siro iku. ……. dihari kamu matiUwis manggon ono kubur …… dan dimakamkanLaa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.Ojo pisan ngonmu urip. … jangan sekali-kali dalam hidupmuKanggo njongko babe donyo. … hanya mencari duniawiPirang2 kang di jongko. ….. karena berapapun banyak yang dijangkauArang2 sing temonjo. …. jarang ada yang bermanfaatBalik siro dho nrimoa. …. baiknya kamu menerimaTaninge kang Moho Mulyo. ….. apapun rizky dari Yang Maha KuasaSupayane urip iro. …. agar hidupmuOno donyo biso mulyo. … di dunia bisa muliaLaa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.Ngelingono siro iku. …… ingatlah kalau kamuOra suwe ono donyo. ….. Tidak lama hisup di duniaBalik mesti siro iku. …. sebaliknya kamu pastiTembe mburi pancal donyo ….. akhirnya akan meninggalkan duniaOjo pisan siro iku. … jangan sekali-kali kamuDuwe laku koyo aku. … hidup seperti akuGonku golek bondo iku. ….. caraku mencari hartaNgasi payah gonku mlaku. … sampai lelah payah kujalaniLaa illaha illalohu al maliqul haqul mubin,Muhammadur rasulullah sodiqul wa’dil amin.Sak wusku teko ngomah …. setelah sampai di rumahBanjur jagong ngroso payah. ….. lalu duduk (istirahat) merasakan lelahSak wuse aku payah. ….. setelah lelahYen ngibadah banjur wegah …… untuk beribadah lalu ogahAnakku sak putuku. …. anak dan cucukuTakkon nyonto maring aku. …. aku suruh mencontohkuSupayane anak putu. …. agar supaya anak cucuOjo ngasi koyo aku. …. jangan sampai seperti sayaGone podo budi donyo. …… agar kalau mencari harta duniaOjo ngasi ngoyo oyo. ….. jangan sampai berlebihanAnane bondo donyo. ….. sebab harta dunia ituAku mati ora nggowo. ….. kalau kumati tak kan kubawa

    matur nuwun sanget mas aryo, kaleresan sampun diterjemahaken, silahkan di simak translatenya

  44. anotherorion says:

    mellyheaven said: Whuaaaa, artinya dalem ternyataaahhh… *lgsng inget dosa 😦

    semoga dosa kita terlebur oleh ramadhan dan hari kemenangan mbak mel,jangan lupa zakatnya ke ID anotherorion aja, ketik reg spasi anotherorion kirim ke hape indosat n_n

  45. mellyheaven says:

    amien… Halah, kamuh apa sich?? Jgn yg dikasih zakat donk, tp jadilah orang yg memberi zakat, hwehehehe… *ceileee, sok tuir bgwd gw ;P

  46. anotherorion says:

    mellyheaven said: amien… Halah, kamuh apa sich?? Jgn yg dikasih zakat donk, tp jadilah orang yg memberi zakat, hwehehehe… *ceileee, sok tuir bgwd gw ;P

    hohoho ntar malem bayar zakat yo mbak, yup yup yup

  47. nggambleh says:

    ben tambah pandhes neng ati :Kelayung-layungBugiaksoAna tangis kelayung-layungTangise wong kang wedi matiGedhongana kuncenanaYen wis mati mangsa wurungaDitumpakke kereta JawaRodane roda manungsaDitutupi ambyang-ambyangDisirami banyune kembangDuh Gusti AllahKula nyuwun pangapuraNing sayange wis ora ana guna

  48. anotherorion says:

    weh mas aku njaluk downlot yo gek ngerti judule kelayung2, putune mbah sudirman iki

  49. anotherorion says:

    sip ngluncur kang

  50. riairwanty says:

    anotherorion said: nyuwun angpau mbah, paring paring

    Lho kok ke aq….Aq dudu mbahmu….kono..kono….

  51. anotherorion says:

    riairwanty said: Lho kok ke aq….Aq dudu mbahmu….kono..kono….

    bukan masalah simbah aspal pa aslinya ya, tapi keikhlasannya itu lho*paring paring maning

  52. riairwanty says:

    anotherorion said: bukan masalah simbah aspal pa aslinya ya, tapi keikhlasannya itu lho*paring paring maning

    Ooooo….*montak-mantuk*Rene ngger….tak paringi THR…..(turahan hari raya)

  53. anotherorion says:

    riairwanty said: Ooooo….*montak-mantuk*Rene ngger….tak paringi THR…..(turahan hari raya)

    isine mung ampas seko piringe ria hwuuuuuuuuuuuu

  54. riairwanty says:

    anotherorion said: isine mung ampas seko piringe ria hwuuuuuuuuuuuu

    Lha jarene mau ikhlas……ya aku wis ihklas mbanget lho Yo…*hihihi, cekikikan*

  55. mellyheaven says:

    Udah byr dari kmrn2 tau..

  56. anotherorion says:

    riairwanty said: Lha jarene mau ikhlas……ya aku wis ihklas mbanget lho Yo…*hihihi, cekikikan*

    maksudnya yang da gambar sukarno hatta itu lho ya

  57. anotherorion says:

    mellyheaven said: Udah byr dari kmrn2 tau..

    wah aku belum bayar, ntar kudu bayar zakat

  58. mellyheaven says:

    anotherorion said: wah aku belum bayar, ntar kudu bayar zakat

    Bagoooossssss! Kan hukumnya wajib ^_^

  59. riairwanty says:

    anotherorion said: maksudnya yang da gambar sukarno hatta itu lho ya

    Ngarep….buanget…..

  60. anotherorion says:

    mellyheaven said: Bagoooossssss! Kan hukumnya wajib ^_^

    sip mbak dah lunas

  61. anotherorion says:

    riairwanty said: Ngarep….buanget…..

    yah dikurangin nol satu juga mau kok ya, satu aja tapi

  62. Durronn says:

    Kalo syiir diatas aku menyebutnya Erang-erang sekar panjang. Karangan kyai Muhammad Siroj Magelang.
    Kok kayaknya ngajak ya? Gak sesuai bab yg ada di buku, tapi keren kok.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: